الاهلى الان / كرة قدم
كرة قدم
الأهلي نيوز : كيف أهدر لاسارتي حدث تاريخي علي الأهلي .. ولغز أجاي
كرة قدم / الاثنين 15 أبريل 2019

الأهلي نيوز : لقاء الأهلي وصن داونز جيد من لاعبي الأهلي على مستوى الروح و الحماس و سئ منهم على مستوى القرارات الفردية.. لكن حتى الروح و الحماس لن يغفر لهم  ما حدث في جنوب أفريقيا من تهاون و لامبالاة و هما اللي حطوا نفسهم في الموقف ده و هما اللي خسروا الأهلي بطولة قارية جديدة.

الأهلي نيوز : إدارة سيئة من لاسارتي للقاء الأهلي وصن داونز

الأهلي نيوز :  ماتش سئ جدا جدا “كالعادة” من لاسارتي.. ليس من أجل التشكيل ولا التغييرات ، الحقيقة الحكم على المدرب بالنسبالي مبيبقاش بالتشكيل و التغييرات فقط لكن الحكم عليه بيبقى باستراتيجية اللعب و كيفية تنفيذها.. لا يوجد أي لقطة في اللقاء تظهر ضغط جماعي منظم  من قبل فريق الأهلي ،لا توجد  هجمة منظمة من بدايتها لنهايتها للأهلي مش مجرد كرة طويلة عشوائية أو تجليات فردية من رمضان صبحي.



الأهلي نيوز : كل خط في الأهلي بيلعب في وادي و كل لاعيب بيلعب في وادي مفيش أي نوع من أنواع تقارب الخطوط تحسسك إن في فريق جماعي و في شكل للفريق و في شغل مدرب ! كل لاعيب بيجتهد فيروح يضغط لوحده و كل لاعيب متحمس ياخد الكرة و يجري بيها لوحده.. طبعا مفيش داعي نتكلم عن ايه سر البداية بحسام عاشور مش حمدي فتحي و ايه سر البداية بياسر و ايمن مش ربيعة.. غير انهم مستواهم أعلى كمان حمدي و ربيعة هما الأتنين الوحيدين في قايمة الأهلي اللي ممكن يستغلوا الكور الثابتة.
تعليقات